De laatste dag komt altijd te snel

6 oktober 2023 - Apeldoorn, Nederland

Ik slaap zo’n laatste nacht altijd wat minder en ben ook eerder wakker. Lekker douchen en dan naar het ontbijt, weer heerlijk! Helaas hadden we op de buienradar gezien dat er vanmorgen en veel wind en veel regen werd verwacht. We hadden dat ook al gemerkt, de regen tikte weer op de ramen en het waaide windkracht 6. Na het ontbijt koffer inpakken en de fietsen meteen maar inleveren, echt fietsen deden we toch niet. Het oorspronkelijke plan was de vuurtoren met een bezoek vereren, moeten we toch weer naar Vlieland……, want dit plan ging dus niet door. We lopen nog even door de Dorpsstraat en langs het Wad terug, we merken dat het heel hard waait. Nog even een kopje thee bij Zeezicht en dan op weg naar de boot. De hele vertrekhal stond al redelijk vol met mensen, ik had al mensen zien zitten toen de boot nog niet eens aan was gekomen. Drukke boot dus, wij stonden mooi vooraan en hadden weer hetzelfde plekje op de boot. Wat we al verwacht hadden gebeurde ook, de boot vaart op een gegeven moment tussen Vlieland en Terschelling en met deze hard wind gaat de boot, ondanks dat het een grote boot is, schommelen, glazen kwamen op de grond terecht. Je merkte het schommelen nu duidelijk meer dan “normaal”. De auto in en op weg naar Apeldoorn, onderweg nog even een tussenstop voor een broodje bij de grote M en thuis werden we hartelijk ontvangen door Mark en Goofy. Mark stond al te koken en vertelde meteen dat Liberte en Jonathan mee aten, zo konden we gelijk onze vakantie verhalen kwijt. Op naar een volgende “vakantie”.