De maandag in Parijs

27 juli 2017 - Apeldoorn, Nederland

De tijd gaat snel als je het naar de zin hebt, bovendien wil je toch zo veel mogelijk zien als je in deze stad bent. Vertrokken dus, lopend en dan de metro nemen naar het Louvre was het plan. Onderweg (eerst de Seine over) komen we direct al iets moois tegen wat je niet verwacht, het paleis van Justitie, en ook hier weer het beeld van het hele weekend, zware bewaking met militairen en bewapende politie, het is nog steeds noodtoestand in Parijs. Via het metro station forum des Halles uiteindelijk bij het Louvre aangekomen (toch geen metro, gewoon met de benenwagen). Wat is het daar toch mooi maar ook afgesloten om alleen al in de rij te staan voor het museum en dan ben je dus nog lang niet binnen, daar hebben wij toch geen zin in, je staat lang de rij in de hoop dat je een glimp kan opvangen van de Mona Lisa. Wij gewoon naar beneden, nu ja gewoon...ook zware controle, zelfs de tas moest open. Daar in het winkel centrum rond gelopen. Weer naar boven en heerlijk in de tuinen gezeten aan de waterkant. Niet te laat naar ons hotel en dan 's avonds uit eten, een restaurant aan de Seine en daar heerlijk uitgebreid gegeten.

1. Sylvia:
    27 juli 2017