Op weg naar de Tour de France

23 juli 2017 - Parijs, Frankrijk

Vertrokken naar Jardin du Luxembourg en daar heerlijk op een van de vele stoeltjes gezeten, schitterende tuinen en je bent midden in Parijs maar dat merk je hier niet. Daarna vertrokken naar de Eiffeltoren, we wilden dit keer de, voor ons, andere kant zien, Paleis de Chaillot, eerst toch maar even heerlijk liggen bij de tuinen van de Eiffeltoren om daarna naar het paleis te gaan, veel en veel groter dan je vanaf een afstandje ziet! Hierna lopen naar de  Avenue des Champs Élysseé waar we de Tour De France wilden zien, wat een drukte en het duurde nog uren voordat we werkelijk iets zagen, zittend tegen een winkelpui, weer lopen naar de Arc de Tromphe, weer terug en daar eerst de reclame karavaan met een getoeter van jewelste. Weer wachten en ja hoor de renners. Twee ronden gezien en dan wilden we terug naar hotel, dat lukte eerst niet, alle metro stations afgesloten vanwege de veiligheid. Je werd ook al extra gecontroleerd, tassen open etc., overal politie en militairen. Dan eerst maar ergens wat eten en daar de finish gezien, wint er een Nederlander!! Uiteindelijk omstreeks negen uur weer terug in hotel, een lange dag!

1. Sylvia:
    23 juli 2017
    Ja veiligheid voor alles, maar wel,even wat minder. En geweldig dat Dylan Groenewegen de etappe won. Was hij ook mooi al eerste klaar metde Tour.
  2. Coby de Grip:
    24 juli 2017
    Goed al die controle. En wat geweldig dat Dylan de sprint won. Fijne reis naar huis.