3 landen tour

15 september 2020 - Houthem-St. Gerlach, Nederland

Al bij het vastleggen van ons hotel hadden we besloten vandaag een tourtje met de auto te doen en dan daarbij een wandeling. Gisteren spraken we iemand die ons als tip gaf om bij Vaals de Duitse kant te bewandelen. Toch gisteravond anders besloten, Sipke heeft ooit, lang geleden toen hij nog in militaire dienst was, een periode in Vogelsang gelegerd gelegen, daar kun je nu heen en aangezien dat in de Eifel ligt leek ons dat een goed plan.

De Tomtom dus ingesteld op Einruhr, een dorpje aan het stuwmeer midden in de Eifel, schitterend gelegen en daar wat rondgewandeld, het is een slaperig dorpje maar toch veel toeristen omdat je met een boot over het stuwmeer kan. We wilden hier wel koffie drinken maar de mondkapjes lagen nog in de auto dus toch eerst maar verder op stap.

Vogelsang was dus het tweede doel en ik moet toegeven het ligt schitterend, en ook hier, zelfs op een warme dinsdag in september, veel toeristen waaronder dus wij. Eerst maar aan de koffie met apfelstrudel en vanillesaus, we zijn tenslotte in Duitsland en wel besteld en naar onze plaats met een mondkapje. Daarna wilden we hier een rondwandeling doen maar het was te warm en te veel stijgen en dalen dus maar lekker de toerist uithangen en veel bekijken, Sipke zag zelfs een foto van zijn oude eet~ en slaapzaal.

Daarna de auto weer in en een hele mooie tocht gereden zowel door de Duitse als de Belgische Eifel. Schitterende uitzichten en slapende dorpjes. Uiteindelijk weer terug in Nederland en wat eten in Gulpen.

Morgen weer op weg naar huis en we denken nog even waar we morgen nog een uitstapje kunnen maken.

1. Irene:
    15 september 2020
    mooie omgeving je niet er maar lekker van.
  2. Riet Baden:
    15 september 2020
    Zitten jullie ook in Hotel Gulpen???
  3. Pietie Tiekstra:
    Nee we zitten in Fletcher hotel in Houthem St Gerlach
  4. Sylvia:
    15 september 2020
    Heerlijk de Eifel, nu nog lekker genieten en morgen op de terugreis is ook nog genoeg te zien.
    Thorn is een ook leuk, wit, dorp om door te wandelen.