Het begint met hagel en eindigt met fietsen in de zon

2 december 2021 - Schiermonnikoog, Nederland

Vandaag lijkt het eerst schitterend met een mooie blauwe lucht bij het opstaan maar al snel is er dan een echte winterse bui met hagel die even blijft liggen. Toch wordt het daarna droog en we besluiten meteen er van door te gaan, op naar het fietsenverhuurbedrijf. Fietsen zijn snel gehuurd en we vertrekken meteen door de duinen naar het voor ons bekende plekje, tenminste we dachten dat het voor ons een bekende route was, moeten we hier toch vaker naar toe gaan en niet iedere keer naar Vlieland😜. Na enkele verkeerde afslagen komen we dan toch bij restaurant Marlijn op het noordelijkste punt van Nederland. We lopen naar zee waar het toch wel erg fris is en kijken of het restaurant open is en dat is het dus gaan we daar heerlijk lunchen. Dan terug naar het dorp via de Wassermann bunker die we ook beklimmen en genieten van het uitzicht rondom. In het dorp eerst de gebruikelijke boodschappen en dan “om de noord” op de fiets naar Vitamaris. We droppen onze boodschappen en leggen even de benen op tafel maar al snel staan we weer op onze benen voor een omgekeerde fietstocht om onze fietsen weer in te leveren. Nog even een bakje koffie en een biertje/wijntje in Brakzand en we zijn weer “thuis”.

Morgen weer naar huis.