De ene voet voor de andere

9 maart 2022 - Egmond Aan Zee, Nederland

Bij het opstaan al meteen het zonnetje, wat treffen we het toch hier in Egmond aan Zee. Na het ontbijt even het nieuws lezen en dan besluiten we een dagje rustig aan te doen, we zijn hier tenslotte voor onze “rust”. We nemen de benenwagen en lopen naar de Egmondse duinen, drinkwater bedrijf Noord-Holland, daar staat een betaalautomaat en braaf als we zijn kopen we een kaartje en beginnen met onze wandeling. Het is schitterend en we lopen maar door. Op een gegeven moment wil ik toch wel graag weten hoe ver we hebben gelopen en hoe ver het nog is. Sipke loopt wel goed maar ik heb daar wat meer moeite mee, toch maar proberen naar het strand te lopen. Uiteindelijk komen we bij Egmond Binnen bij een strand overgang, een hele hoge met alleen maar mul zand. We hopen op een strandtent voor een kopje koffie maar helaas, ze zijn deze strandtent, standpalviljoen Zilverzand, nog aan het opbouwen, geen koffie voor ons dus. We lopen over het strand naar Egmond aan Zee, heerlijk in het zonnetje met de wind in de rug, dus jas los. Daar zien we de bebouwing van Egmond aan Zee en we drinken koffie bij Nautilus, een pannenkoek gaat er ook wel in, het is tenslotte ook lunchtijd. Terug naar onze hotelkamer waar we de middag rustig doorbrengen en heerlijk op het balkon zitten in de zon. We eten een pasta en pizza in het dorp en lopen nog even naar zee. Nu lekker een avondje niksen, morgen alweer op weg naar huis.