Vitamine D (en dan niet die uit een potje)

9 maart 2022 - Egmond Aan Zee, Nederland

En daar vertrokken we dan weer voor “even er tussenuit”. Na de koffie met appeltaart (gisteren was Mark jarig) vertrokken we met ons koffertje. Eerst maar even naar Volendam, de kamer in ons hotel is pas vanaf 15.00 uur beschikbaar en op het parkeerden kun je vanaf 13.00 uur, dus op naar een lunchadres waar we ook even kunnen rondkijken, het is misschien wel meer als 20 jaar geleden dat wij een keer in Volendam waren. Volendam is snel gevonden de parkeerplaats iets minder maar uiteindelijk, hoe kan het ook anders met Sipke achter het stuur, een gratis parkeerplaats gevonden en dan even heerlijk over de dijk wandelen en ziedaar het centrum van Volendam, wat een souveniertjes, maar toch ook een heerlijk lunchadres.

Dan door het voor ons onbekende Noord-Holland vanaf de IJselmeerkust naar de Noordzeekust op weg naar Egmond aan Zee, er was plaats op het parkeerdek en onze kamer was gereed om in te trekken, een zeer ruime kamer met een balkon in de zon en wat doe je dan, juist heerlijk op het balkon zitten met uitzicht op zee, wat wil een mens nog meer, nou even de benen strekken dus op naar het strand en over een van de 7 overgangen hier in Egmond aan Zee door het dorpje lopen, heel veel leuke winkeltjes en restaurants in overvloed. Even langs de supermarkt voor wat drinken en nootjes en weer op ons balkon war het zelfs zo lekker was dat de trui wel uit kon.

Dan ons dinerbuffet, van alles en nog wat en het hotel gevuld met “mede” grijsaards die prompt om zes uur aan de dis zaten want rond een uur of acht toen wij aan ons dessert begonnen was het restaurant al bijna leeg.

Een heerlijk rustig avondje op de kamer, op naar het volgende vitamine D dagje.