Wind is niet erg behalve wanneer je er tegenin moet fietsen…..

10 april 2024 - Zoutelande, Nederland

Een stralend blauwe lucht bij het opstaan en we verwennen ons zelf met een heerlijk gekookt eitje bij het ontbijt. Daarna even gekeken naar het weer en besloten vandaag fietsen te huren om eens Zeeland per fiets te verkennen. In Zeeland waren we wel vaker maar hebben nog nooit gefietst. We huren “gewone” fietsen en fietsen richting Meliskerke, dan naar Aagtekerke om tenslotte in Domburg aan te komen. Fiets gestald en meteen eerst even aan de koffie/thee. Daarna lopen we over een soort boulevard richting uitkijkpunt en daar zitten we heerlijk in de zon op een bankje met uitzicht over het Zeeuwse land. Dan toch maar weer in de benen om per fiets in het centrum te komen en daar heerlijk, weer in de zon, te lunchen. Na de lunch weer op de fiets en nu dus via de “kustweg” en via Westkapelle. Dan weet je weer dat het waait aan de kust, we fietsen met een sterke tegenwind richting Westkapelle daar draait de weg wat weg van de kust om dan weer via de duinen en de Westkapelle kreek in Zoutelande aan te komen. We doe wat boodschappen en fietsen dan naar ons appartement, we stallen de fietsen want we mogen de fietsen tot morgenochtend 10.00 uur houden en eigenlijk willen we vanavond nog gaan eten in Koudekerke en dat willen we op de fiets doen. Hebben we geen rekening gehouden met een niet meewerkende knie van mij. Ik kan bijna niet lopen zo stijf en we leveren de fietsen dus toch vandaag in en eten “gewoon” in ons restaurant hier in Zoutelande, de Babbel. Na veel beweging smaakt het eten heerlijk. Vanavond verder rustig aan in de hoop dat ik morgen weer wat normaal kan lopen.