Naar het dorp Erquy

11 september 2024 - Erquy, Frankrijk

 Na het ontbijt en krantje lezen (ja het kon weer) besluiten we via de binnendoor route naar Erquy te gaan. Het zou toch wat zijn, hier verblijven en dan het daadwerkelijke dorp niet bezoeken, het was, zoals gewoonlijk deze week, zwaarbewolkt maar droog. Auto konden we gratis kwijt aan de boulevard en dan lopen naar de haven van Erquy toe. Mooi om zo over de boulevard te lopen. Bij de haven werd het drukker, cafeetjes werden druk bezocht en we zagen hele etagères met schaaldieren die werden verorberd. De zon piepte er even tussen door en wij besluiten niet naar cap Erquy te gaan, het was maar 1,2 km maar eerst stijl omhoog met trappen en dat zagen mijn knieën en rug niet zitten. Even naar een soort vuurtorentje gelopen en daar zaten we zelfs even uit de wind in het bleke zonnetje. Er kwamen fietsers voorbij en ja dat werd een gezellig gesprekje met deze Nederlanders die op een camping aan de andere kant (vanaf ons gezien) op een camping verbleven. Terug lopen we via centrum Erquy, nou daar was bijna alles gesloten en verder een beetje slaapverwekkend. We doen bij de plaatselijke supermarkt wat boodschappen om te lunchen en vertrekken weer naar ons huisje. Gedurende de late middag gaat de zon schijnen dus wij weer naar zee, waar het gisteren heerlijk was waaide je er nu weg en het was gewoon koud. Op naar morgen.

Foto’s

5 Reacties

  1. Caroline:
    11 september 2024
    Toch een zonnetje erbij. Altijd fijn ☀️
  2. Pietie Tiekstra-Roelfsing:
    11 september 2024
    Jazeker, van elk zonnestraaltje genieten we
  3. Ineke Nieuwkerk:
    12 september 2024
    Prachtige luchten
  4. Gerda Bos:
    12 september 2024
    Leuk hoor. In die omgeving ben ik ook jaren geleden met mijn gezin op vakantie geweest, dus ik herken vele plaatsen die jullie nu bezoeken.
  5. Pietie Tiekstra-Roelfsing:
    12 september 2024
    Wat leuk!