We lopen wat af

15 september 2018 - Berlijn, Duitsland

Tijdens ontbijt besloten om vandaag niet gezamenlijk op pad te gaan, wel starten we samen in het bekijken van de Apple store hier om de hoek. Wij liepen verder naar de Gedächtniskirche die we nu ook van binnen hebben bekeken, zelfs het gedeelte wat nu als kerk wordt gebruikt, in dit gedeelte kan je niet om de blauwe kleur heen. Hierna door naar Kaufhaus des Westens, een 7 verdiepingen tellende winkel waar werkelijk geen nee te koop was. Naar de bovenste verdieping voor mooi uitzicht over Berlijn. Dan met de metro Wittenbergplatz naar Alexanderplatz, daar wilden we nog een keer rond kijken, wat schetst onze verbazing het opbouwen van de Duitse kerstmarkt was al begonnen. Rondlopen in Nicolai Viertel met aansluitend een lunch aan de Spree bij Braubaus Georgebraeu, daar was een klein brouwerijtje met eigen gebrouwen bier in koperen ketels. Dan via Alexanderplatz naar Hauptbahnhof Berlin naar Reichstag. Daar was de opbouw van de marathon al begonnen, nu waren de kids en de skeelers aan de beurt. Op dus naar de Brandenburger Tor onder de dreunende muziek van de marathon. Op naar de DDR wachttoren (de laatste) vlak bij Potsdammer Platz. Sipke is de nauwe wachttoren ingeklommen en we hoorden de verhalen over de muur en de wachters die schoten bij elke beweging. Na deze indrukken weer op weg naar hotel waar Frank en Renske ook waren aangekomen zij hadden de wijk Friedrichshain bezocht. We hebben heerlijk gegeten bij Cassambalis en zelfs een fles rode wijn besteld.

1. Coby de Grip:
    15 september 2018
    Mooi!
  2. Dineke Tiemensma:
    16 september 2018
    Flink wat gezien! Indrukwekkende stad hè?!
  3. Sylvia:
    Geniet nog van jullie laatste dag Berliner Luft🎵
  4. Irene:
    16 september 2018
    Zo, weer heel wat gezien, geniet nog lekker.