Rondje “beetje terugkomen”

27 mei 2021 - Akkrum, Nederland

Vandaag bij het opstaan toch wel veel regen maar volgens mij zou dat ophouden en dit werd bevestigd door de buienradar. We gingen op weg naar Leeuwarden, eerst onze auto parkeren achter de “chinees” achter de Schrans en vandaar lopen naar het eind van de Nieuwstad waar de winkel zat die Sylvia graag wilde bezoeken en in Apeldoorn niet meer is. Uit de winkel, Sylvia is diverse kledingstukken rijker, eerst maar eens op zoek naar een terrasje voor een kopje koffie, het werd cafe De Brass en dit cafe bleek drie dagen geleden te zijn overgenomen door een nieuwe eigenaar en men moest het hier nog een beetje zich het cafe eigen maken, dit kwam ons bekend voor en aangezien de ober volgende week naar Deventer ging hebben wij hem bistro De Rode Kater aanbevolen waar hij zeker naar toe wilde gaan. Toch ook maar een broodje en/of soepje genomen en hierna op weg naar de Oldehove, je kunt Leeuwarden tenslotte niet bezoeken zonder dit bouwwerk te hebben gezien, we vinden onze weg verder door de nauwe straatjes in Leeuwarden en komen uit bij de oude Blokhuispoort, de vroegere gevangenis en Huis van Bewaring waar mijn vader jarenlang als kok gewerkt heeft. De Blokhuispoort is verbouwd en je vindt er nu allemaal kleine winkeltjes in de oude cellen en een restaurant op het middenplein. Wel heel erg apart om hier zonder sleutels en afgesloten deuren rond te lopen. Weer op zoek naar de auto en we rijden weer naar Akkrum, het wordt steeds lichter en lichter en de zon laat zich steeds meer zien, na onze heerlijke avondeten, een gourmet met alles er op en er aan die we besteld hadden nog een avondwandelingetje in de zon. Morgen inpakken en wegwezen maar we gaan er nog een leuk afsluitend dagje van maken.

1. Esther:
    27 mei 2021
    Gelukkig ook nog een beetje zon als mooie afsluiting
  2. Dineke Tiemensma:
    27 mei 2021