Schuilen onder een.zand korreltje helpt niet

5 oktober 2023 - Vlieland, Nederland

Vanmorgen na het ontbijt eerst even krantje lezen op onze kamer en dan op de buienradar kijken, geen regen verwacht dus wij klimmen weer op onze stalend ros. We gaan eerst richting de jachthaven en lopen daar de pier op en zien hoe wat boten de haven uit varen, er liggen niet veel boten meer in de jachthaven, alleen wat “scherpe” jachten. Weer op de fiets richting sttrand overgang bij Oost (strandtent die op 1 oktober dicht is gegaan). We willen een strandwandeling maken, het is heerlijk totdat er wat drupjes vallen, de drupjes gaan over in regen en omdat we met de wind in de rug lopen worden we “van achteren” behoorlijk nat. Op een strand kun je nergens schuilen, we proberen het nog bij het dichtgetimmerde Oost maar dat helpt niet. Het lijkt droger te worden dus weer op de fiets en dan gaan de hemelsluizen open en regent het enorm, we fietsen ook nog tegen de wind in dus komen drijfnat weer bij Zeezicht aan. Compleet verkleden en dan maar even opwarmen met warme chocolademelk en koffie. Verder op de kamer en dan pakken we toch weer de fiets, het is droog en er lijkt een zonnetje te komen. We fietsen naar Stortemelk en lopen de duin overgang over, we zoeken nog naar onze vele voetstappen maar die vinden we niet. Hierna via het bos terug naar het dorp waar Pietie nog een Vlieland hoodie koopt. Weer lekker eten in Zeezicht waar het nu opvallend rustig is. Een laatste avond op onze kamer, morgen terugreis naar Apeldoorn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl