Songkran 13 april 2017

14 april 2017 - Khao Lak, Thailand

En dan was er de dag waar Coen van Tui al van had  gezegd dat we het niet mochten missen en we het beste naar Khao Lak centre konden gaan. Zo gezegd zo gedaan, de bus zat vol met mensen van het hotel die ook wilden gaan, het is een soort grote pick up met de ramen open en al snel merkten we dat we de ramen beter dicht hadden kunnen doen. Onderweg werden we al bestookt met waterpistolen en emmers water....zo de bus in.....aangekomen, bij het uitstappen...gemakkelijke prooi.....het ging zo de hele tijd door. Kletsnat wat drinken en eten en wij verder over strand lopen en later weer naar het dorp. Wij wilden met de taxi terug en zagen, dachten we, de pick up van ons hotel, gingen we de verkeerde kant op, er is kennelijk nog een hotel met dezelfde naam, we probeerden de chauffeur te waarschuwen, wat niet lukte, hij stond stil voor de tweede stoplichten en wij zijn toen snel uitgestapt, wat drinken en met een pick up ons weer terug laten brengen naar hotel. Nu weten wij wat Songkran, Thais nieuwjaar, betekent....