Acclimatiseren onder de “hoogtezon”

20 februari 2019 - Khuekkhak, Thailand

Na een echte Hollandse maaltijd, stamppot rauwe andijvie met een speklapje konden we afscheid nemen van onze huisdieren en twee zoons Frank en Erik om toch echt te vertrekken naar Schiphol, onze auto op P3 en met de shuttle bus naar vertrekhal en in de rij bij de Emirates om daarna koffie te drinken bij Starbucks en hup het vliegtuig in voor de eerste 6 ½ uur naar Dubai, niet met een treintje dit keer maar 5 uur wachten om verder te kunnen vliegen. We wisten van die 5 uur maar het is toch wel lang, veel heen en weer lopen en dan uiteindelijk weer in het volgende vliegtuig, 5 uur en 10 minuten en dan staan we zo maar op Phuket op zoek naar een groep van Fox, gelukkig is Mark vrij lang dus snel het bordje gevonden en kennis gemaakt met de reisleidster (waarom zijn al die reisleidsters toch Belgisch?) In de bus toch nog even wachten, een van onze mede reizigers had een kapotte koffer en dat moest toch even geregeld worden, uiteindelijk pas om half een in ons hotel, we hadden het helemaal gehad en na een welkomstdrankje snel naar onze kamer om pas laat in slaap te vallen. De eerste dag wakker worden met een blauwe lucht en een heerlijke warme temperatuur, na het ontbijt even met onze reisleidster spreken hoe laat we morgen vertrekken naar ons volgende hotel. Daarna maar even met Mark mee naar zijn villa, werkelijk waar, waar wij een toch ruime kamer hebben met een balkom heeft Mark een villa met aparte living en zelfs een jacuzzi buiten,  verschil moet er zijn, hij slaat zich er dapper doorheen, onderweg de omgeving van hotel bekeken en foto’s gemaakt, het is hier schitterend mooi. Volgens de reisleidster is dit een echte rondreis vakantie met veel luiermomenten en dat hebben we dus vandaag maar gedaan. Heerlijk zwemmen en zonnen en weer zwemmen en zonnen en weer........ Straks buffet eten met uitzicht op zee en dan morgen weer een dag,....heerlijk genieten!