Hilarisch duikje......

22 februari 2019 - Khlong Sok, Thailand

Onze tweede dag in Khao Sok National Park begon vroeg, om half negen melden voor aan de receptie en dan wel graag een ontbijt achter de kiezen, zwemspullen mee, zonnebrand en deet tegen de muggen. We gaan in 3 verschillende busjes naar het Cheow Lan meer. We stoppen bij Amphoe Ban Ta Khun, een lokaal dorpje waar we een markt bezoeken en ook een tempel. Dan brengen we een bezoek aan de hangende brug, niet bang zijn voor wiebelen, aan de overkant van deze brug, werkelijk schitterend, wat een uitzicht, dan ben je het wiebelen helemaal vergeten, aan de overkant van deze hangende brug dus bezoeken we een rubberplantage, zien we diverse fruitbomen en ook de beroemde dorian boom met het ”stinkende” fruit. Dit fruit mag niet meer in de hotels liggen vanwege de stank die het fruit veroorzaakt. Bij de Rajjaparaba dam gaan we aan boord van twee longtailboats en gaan we varen, hele mooie rotsformaties rijzen op uit het meer. Na ongeveer een uur varen stoppen we bij een drijvend restaurant waar we heerlijk lunchen en we kunnen daar ook zwemmen en kajakken. Pietie gaat dus zwemmen, helaas zwemvest verplicht, eerst maar eens even kijken of je ook uit het water kan komen en na goed kijken en het wegzetten van diverse kajaks kun je via een ingewikkeld trapje uit het water komen. Zwemvest aan, ongemakkelijk en bovendien sluit die van mij niet goed en dan komt het, terwijl er al veel van onze groep in het water liggen neem ik een sprong vanaf de kant, met zwemvest lukt het mij kopje onder te gaan en dan naar boven, ik heb het zelf niet in de gaten maar eerst komt een gedeelte van mijn zwemvest naar boven en dan pas mijn hoofd, iedereen ligt in een deuk, blij dat ik voor een lachende groep heb gezorgd. Na het zwemmen weer even wat drijken en dan weer terug in de longtail boot voor een verdere reis op het meer. Weer in de drie busjes en nog even een stop bovenop de dam voor een uitzicht foto. Nog een uurtje rijden en we zijn weer in ons jungle hotel. Lekker even zitten met een biertje en een kopje thee in de ruimte bij de receptie en dan nog even een duik in het zwembad. Het buffet was ook weer heerlijk. Morgen op weg naar Krabi.....