Nachttrein en Khao Sok National Park

26 november 2014 - Bangkok, Thailand

En dan zit je, na een ritje met de bus, met je koffer bijmde nachttrein. We hadden van te voren diverse verhalen gehoord, van heel slecht tot redelijk. We namen als groep plats in wagon 9 en Sipke en ik zaten tegenover elkaar.na wat vertraging op weg, het schokte, schommelde, ook bjj het zitten al doorelkaar gehusseld bij wijze van spreken. Dan. Zo tegen half elf, wordt het zitje veranderd in twee bedden boven elkaar, en afgeschermd met groene gordijntjes. Je krijgt een deken die wit moest voorstellen en een kussen en dan maar liggen met de voeten naar de voorkant van de trein, we lagen met de kleren erin, extra vest en zelfs de kapuchon op, de airco stond op erg koud. Zelfs dichtstoppen hielp niet.....zo schuddend de nacht door...uiteindelijk met een vertraging van ruim anderhalf uur aan het ontbijt. Dan met de bus een heel eind reiden met een tussenstop voor heerlijke koffie, aangekomen bij Khao Sok River Park logde, een eigen huisje midden in de jungle, alles staat op palen vanwege het soms stijgende water, je ziet en hoort het water stromen en we hebben onze eigen veranda. Wat zal de dag morgen weer brengen......