Reis naar en eerste uren in Berlijn

13 september 2018 - Berlijn, Duitsland

De wekker ging om zeven uur en na het opstaan meteen onder de douche en koffertje inpakken, wat nemen we wel en niet mee, welke schoenen en wat zou handig zijn. Ontbijt en kwart over acht vertrekken richting Frank om dan alles in de auto te pakken en wel zo dat we onderweg de rolstoel er makkelijk uit kunnen pakken. Immer gerade aus is wel een goede richting voor de reis naar Berlijn, hier en daar een Stau en onderweg wel veel wegwerkzaamheden: bedankt fur Ihren Verstandnis! Bij een Raststatte even de benen strekken en heerlijke Duitse bratwurst mit Kartoffelpuree und Sauerkraut gegeten. En dan ben je opeens in Berlijn en zomaar op de Kurfurstendamm waar ons hotel ook aan ligt. Sipke zou Sipke niet zijn als we niet precies voor de deur de auto neer konden zetten, zo de rode loper op naar de ingang. Papieren invullen, waarom eigenlijk, alles staat toch in de computer en dan de auto op de Parkingplatz zetten, nr 6 is bezet dan maar op nr 12. Even de kamers verdelen en dan even een einde lopen, een Italiaans terras is zo gevonden en het eten smaakte heerlijk. Het ijs bij hotel  is een heerlijke afsluiting.

1. Coby de Grip:
    Fijn!
  2. Hendrika baron:
    veel plezier
  3. Susan van de Hel:
    13 september 2018
    Nou dat klinkt al weer heel goed! Ik lees graag mee met jullie belevenissen. Viel plezier!
  4. Dineke Tiemensma:
    Nog hele fijne dagen!
  5. Irene:
    13 september 2018
    leuk om mee te lezen, geniet ervan met elkaar.