Het was toch veel verder dan we dachten en de zon is heet

9 juni 2023 - Kolios, Griekenland

Vanmorgen lekker lui opstaan en dan richting ontbijt, druk maar we vonden een heerlijk tafeltje buiten, koffie en thee werd gebracht en uitzoeken maar. Je merkt aan het ontbijt dat er hier veel Engelsen zitten, op je nuchtere maag witte bonen in tomatensaus en worstjes rijkelijk bestrooid met tomatenketchup, toch niet echt mijn ontbijt. Ik neem wat brood met beleg en heerlijke yoghurt met vers fruit en wat havervlokken. Na het ontbijt even bijkomen en dan op weg naar Koukounaris beach en dan via het meertje naar de supermarkt. Het eerste stuk gaf al steile trappen zonder leuning, nog wel te doen. Via een smal pad met stenen zijn we dan bij het haventje en lopen over het strand, wel over mooie vlonders. De prijs voor 2 ligstoelen met parasol is overal 15 euro. Via het bos, nou ja bos, wat ze hier bos noemen naar het meertje, er omheen en dan naar de supermarkt, de zon scheen volop en de supermarkt lijkt steeds verder te liggen. Wel lekker drinken gekocht, water en wat lekkers en zelfs een donut voor tussen de middag. Ik wil toch wel meedoen met heel veel dames hier dus een zonnehoed gekocht. We besluiten via de weg naar het hotel terug te gaan, verkeerd besluit bleek achteraf. Iedere keer dachten we bij een bocht hier zullen we wel weer omhoog kunnen naar hotel. Nee dus, we lassen rustpauzes in en na vele bochten omhoog en omlaag toch de trappen omhoog naar het hotel gevonden.

Lunchpauze op balkon en dan wil ik wel graag zwemmen, Sipke niet maar liggen op een ligbed is ook prima voor hem. We brengen een heerlijke middag aan het zwembad door en dan weer in onze kamer. Bij het diner blijkt dat er een lam aan het spit hangt, ook kip en alles staat verder buiten opgesteld in tegenstelling tot gisteren. Nu weer terug op de kamer en kunnen we uitbuiken. Op naar morgen!

1. Henk & Rimke:
    10 juni 2023
    Mooi plekje. Lekker genieten daar. Niets moet, alles mag. Wij zijn op vakantie in noordoost duitsland, het eiland Rugen.