Vuurtoren, terugreis en familiebezoek

25 november 2022 - Apeldoorn, Nederland

Toch gek wakker worden, je weet dat het je laatste ochtendje op Vlieland  is en dat is jammer. Iets wat lekker is duurt altijd te kort! Na het ontbijt onze “rotzooi” in de koffer, het past altijd slechter op de terugreis. We checken uit en laten onze koffer nog even bij de receptie staan zodat we die niet mee hoeven te nemen want we willen nog graag even de vuurtoren beklimmen en ja dat is echt beklimmen, er zijn nieuwe trappen gekomen en er lijkt geen einde aan te komen, aan die trappen dan. Erg mooi, altijd weer, zijn de uitzichten vanaf het duin waar de vuurtoren op staat, het is tenslotte het hoogste duin op Vlieland. Via de weg terug door het duingebied en het bos, warempel ook hier toch weer nieuwe trappen maar nu wel naar beneden. We lopen nog even door het dorp, schaffen een nieuwe koffiebeker aan omdat van mijn Vlieland mok het oor is afgebroken. We halen de koffer op en gaan in de rij staan om de boot op te gaan, omdat we redelijk vooraan staan vinden we een mooi plekje op de boot en we beginnen dan met koffie en dat smaakt heerlijk na al die trappen. Een rustige reis met hier en daar wat schommelen wat vreemd is want het lijkt een rustige zee. Lopen naar de auto, parkeergeld betalen en op weg naar Leeuwarden om Wiebo een bezoekje te brengen. Even contact met Erik die graag vanavond bij ons wil eten en een verjaardagscadeau afgeven, we zetten Mark aan het koken en sluiten onze mini vakantie af met gezellig met vier man te eten. Wanneer zouden we weer op reis gaan?

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl