Rond de punt en bier brouwen

24 november 2022 - Vlieland, Nederland

Vanmorgen bij het opstaan al meteen een lekker zonnetje die de hele dag bleef schijnen. Een goed moment om te proberen “om de punt” te lopen maar dan wel in een verkorte versie door eerst een stuk te fietsen en dan via de duinen omhoog, over het strand en dan via “de oost” terug. Werkelijk schitterend. Bij de fietsen terug gekomen besluiten we via de weg naar het dorp te fietsen en komen onderweg de brouwerij van Vlieland tegen, bij het even kijken komt er al snel iemand van de brouwerij naar buiten en na enig nadenken geven we ons op voor de rondleiding in de brouwerij om half drie. Even een lunch bij Zeezicht en dan even op onze kamer om om half drie weer gereed te staan voor de rondleiding. We zijn met ongeveer 17 man/vrouw en krijgen eerst een film te zien over het begin van de bierbrouwerij vrouwe Fortuna. Een rondleiding met natuurlijk bier proeven en zelfs bier tappen, erg leerzaam en gezellig. We fietsen via de bosroute terug naar het dorp en leveren de fietsen in. We eten bij Zeezicht en bestellen het beroemde captains diner en we komen zelfs op de foto voor nieuwe foto’s op de website, misschien zien we ons zelf nog wel eens terug. Naast ons komen Wijnand en Carole te zitten en we raken met hen aan de praat en aangezien ze ook in het Loodshotel zitten nemen we nog wat drankjes in het café samen. Morgen weer op naar huis!

1. Coby de Grip:
    25 november 2022
    Fijn dat jullie zo genieten.! Ik geniet mee