Een fietsdag met een zonnetje

23 november 2022 - Vlieland, Nederland

Het leek vanmorgen eerst nog grijs maar na ontbijt en nog even wachten op Liberte, zij moest inpakken en uitschenken omdat zij vandaag weer met de boot naar huis gaat, werd het steeds lichter in de lucht en we besluiten eerst door de duinen te fietsen op weg naar het Posthuys. Het gaat eerst door het bos en dan door de duinen, de duinen hier in Vlieland zijn best hoog en dan wreekt het zich, bij mij in ieder geval, dat ik thuis op een elektrische fiets fiets en hier niet, soms op de laagste versnelling lukt het niet en moet de benenwagen er aan te pas komen. Het is schitterend en we fietsen met een blauwe lucht en in het zonnetje en net toen we dachten het is niet ver meer tot aan het hoge duin en dan links kregen we ineens een afslag, fietspad is verlegd omdat de duinen moeten kunnen “stuiven” vanwege de stikstof. Het lijkt alsof het Posthuys gesloten is maar dat is toch niet zo en we drinken wat. Dan weer terug op de fiets maar wel via de weg deze keer, nog steeds een blauwe lucht en het fietst toch wat makkelijker. Terug in het dorp even uitrusten en Liberte doet nog een rondje door de duinen en dan lunchen we omstreeks drie uur in het Praethuys, heerlijk. Nog even een plaspauze op onze kamer en dan vergezellen wij Liberte op weg naar de boot, het regent ondertussen hard en de wind waait nog harder. Wij doen een paar boodschapjes zodat we vanavond ook nog iets te eten hebben en brengen de avond, tenminste zoals het nu staat, op de kamer door.

1. Maaike:
    23 november 2022