Op weg naar Krabi

29 november 2014 - Krabi, Thailand

Deze dag gingen we Khao Sok National Park weer verlaten op weg naar Krabi. We vertrokken met de bus richting Khong Pa waar we plaatsnamen in een long tail om een tocht te maken naar het beroemde James Bond eiland van de film uit 1974 the man with the golden gun. Onderweg werkelijk schitterende mangrovebossen, uitzichten en stijl oplopende rotsen en ontzettende mooie natuur. Het eiland zelf is van toerisme overgoten, grote groepen die worden afgezet en allemaal langs de stalletjes lopen en allemaal dezelfde foto's maken, wij waren snel uitgekeken.... Dan weer terug met de log tail naar een eiland waar we gingen lunchen, dit eiland is geheel gebouwd op palen en er wonen ongeveer 2000 mensen, die mensen wonen allemaal in hutjes op de zee en na de lunch hebben we daar ook rondgelopen, heel smal en, net als heel veel in Thailand, erg armoedig. Vreemd om daar rond te lopen en dan gewoon daar rond te kijken. Ik vond het soms wel erg genant. Daarna weer terug en de bus weer in, op weg naar ons hotel in Krabi. Weer een heel andere wereld, we hebben een duidelijk modernere kamer en vanavond lekker gegeten in een restaurant op weg bij de zee.