Op weg met tussenstop

20 september 2021 - Anjum, Nederland

We wilden er nog graag een midweekje tussenuit en we boekten een appartementje bij Esonstad, een Landal park bij Lauwersoog.

Mark past op de hond en de rest van onze beesten parade en we verlaten ons huis op weg naar Esonstad. Eerst maken we een tussenstop in Wolvega, om onze maag wat te vullen met een lunch. Mooi hotel en een heerlijke lunch. Op de parkeerplaats staan allemaal Jumbo/Visma auto’s, hoewel we het eerst niet echt herkenden. Loopt daar niet Sven Kramer, jazeker, de gehele jumbo/visma schaatsploeg gaat ook lunchen op hetzelfde moment als wij, toch gek die schaatsers in het echt. Na een heerlijke lunch op weg naar Dokkum, we maken een prettige wandeling door Dokkum en de bolwerken en zitten “knus” aan de cola en koffie.

Aangekomen in Esonstad, we zetten de auto op de parkeerplaats en melden ons aan, huisje 235 en we kunnen pas om 16.00 uur door de slagboom, niet getreurd, het is niet ver dus met koffer en krat met wat eten op weg. Snel gevonden en het is een lekker ruim appartement met zelfs een bad erin, boven het winkeltje en uitzicht op het “pleintje” en het vertrekpunt van de boot naar Schiermonnikoog. We besluiten meteen kaartjes te kopen voor de woensdag, Kijken wat rond en koken (gemakkelijk) eten en brengen de avond lui door.

1. Maaike:
    20 september 2021
    Waar zijn de foto’s van de schaatsers🤪🤪
    Fijne dagen!!
  2. Pietie Tiekstra:
    21 september 2021
    Bij het keerpunt in Dokkum door het ijs gezakt en met een nat pak naar huis vertrokken 😜