Dorpjes langs het wad

21 september 2021 - Anjum, Nederland

Na een nacht met wat langer uitslapen (warempel wel tot 9 uur) en een heerlijk ontbijt (snel naar de bakker beneden voor verse croissantjes en suikerbrood) vertrekken we via de receptie, we regelen fietsen voor morgen als we naar Schiermonnikoog gaan, naar Moddergat. Moddergat is normaal gesproken een rustig dorpje aan het wad, ware het niet dat daar nu iets cultureels aan de gang is, wad opera geheten en het opbouwen was begonnen en de schoolklassen liepen er rond, te druk dus voor ons, maar door naar het volgende dorp, Wierum, ligt net zo mooi aan het wad, heerlijk een lange wandeling over de dijk met de schitterende uitzichten op het wad. In Wierum lunchen we bij het plaatselijke cafe en besluiten daarna langs het wad te rijden om uiteindelijk in Holwerd aan te komen. Dat lukte ons niet, de weg was afgesloten en dus maar door de Friese binnenlanden  rijden over smalle weggetjes en wijdse uitzichten om uiteindelijk via Dokkum weer bij Esonstad te komen. We doen heerlijk rustig aan en gaan maar eens even kijken waar we willen eten. Geheel tegen de verwachtingen in blijken de restaurants hier op Esonstad allemaal ook een paar dagen vrij te hebben genomen. Na zoeken op restaurants in de buurt reserveren wij een plekje bij Wad Oars in Anjum wear we heerlijk uitgebreid dineren. Nu nog even uitbuiken op de bank en dan morgen de wekker zetten voor ons bezoek aan Schiermonnikoog.

1. Irene:
    21 september 2021
    Een nichtje van mij woont in Moddergat. wij zijn daar van de zomer ook nog even geweest.