En of ik wennen kan aan luxe.......

28 februari 2019 - Pa Tong, Thailand

Vanmorgen dus weer vroeg opstaan, 6.15 uur ging de wekker om op tijd bij de ferry te kunnen zijn. Eerst ontbijten en dan betalen en dan nog even wachten op twee koffers die waren blijven staan. De koffers in de longtailboat en wij met de benenwagen, allen naar de pier. Voor ons gevoel lang wachten voordat de koffers arriveren en dan via de pier de ferry op, iets groter maar wij waren later dus kwamen we beneden terecht, gelukkig nu minder last van het brommende geluid en onze benen hadden de ruimte. Onderweg lagen we stil in het water, kwamen er mensen vanaf een andere boot nog bij ons op de ferry. Uiteindelijk kwamen we dan aan in Phuket waar we warempel een soort bankpasje kregen om door een poortje te kunnen. Via verschillende busjes naar het hotel, toch wel een uur rijden en we zagen een zeer drukke stad. Wij zaten in een apart busje, de zg. Amari bus, dit busje ging later door daar het Amari hotel waar 5 mensen van de groep verblijven. In het eerste hotel bleven de meeste mensen en wij gingen daar ook mee naar binnen om in ieder geval een afscheidsfoto van de groep te maken. Ik regelde maar een enveloppe waar we een fooi voor de reisleiders in konden doen, iemand moet het doen en dan ook maar meteen een soort afscheidspraatje en bedankje. Dan snel in onze Amari bus op weg naar hotel. Na wat geregel konden wij nog niet in onze kamer maar Mark wel, we kregen een upgrade, waarom is mij een raadsel maar we kwamen, nadat we eerst gelunched hadden, in een super de luxe suite met uitzocht op Patong beach terecht. Onze kamer heeft een living, een compleet ingerichte keuken, met magnetron, we zouden dus onze eigen maaltijd kunnen koken, laten we dat maar niet doen.......Even heerlijk relaxen en vanavond lekker gegeten, Sipke zelfs aan de nasi goreng, hij kon het niet laten....... Morgen hoeven we niet vroeg op, het ontbijt is er tot 10.30 uur.......