Zon, zee en een ligbed

11 juni 2023 - Kolios, Griekenland

Vanmorgen, na het weer heerlijke ontbijt, besloten tot een stranddagje. Het Skiathos palace hotel heeft een “eigen” strand, Maratha strand. Sipke had ontdekt dat we beter via de andere kant van het hotel naar beneden konden naar de weg, en inderdaad die weg heeft ook veel trappen maar minder stijl dus makkelijker. Het eerste gedeelte overwonnen! Daarna dus via een lemen pad met wat hout wat een trap vormde door het bos, geen enkele trede was gelijk aan de andere maar het lukt en voor we het wisten, wel langzaam en zo nu en dan bijkomen van de inspanning, stonden we op het strand. Een leuk strandtentje met dezelfde eet en drink mogelijkheden als de poolbar bij het zwembad. Wij een ligbed huren en gelijk koffie bestellen, heerlijk! We zwemmen in zee, eerst natuurlijk koud maar als je er eenmaal door bent dan is het lekker. Het is gewoon een zandstrand dat is ook wel fijn. We waren nog getuige van een ontluikende peuterliefde totdat er abrupt een einde aan kwam doordat de vader en moeder hun achtergebleven dochtertje weer mee namen. Het was niet een heel erg zonnig maar we zijn wel verkleurd ondanks het smeren. Uiteindelijk weer terug, nu omhoog, en op onze kamer het zand en zout achter laten in de douche. Weer lekker dineren en op naar morgen!