Een dagje de toerist uithangen

12 juni 2023 - Kolios, Griekenland

Vandaag wilden we graag naar Skiathos Town, gisteravond hadden we bij de receptie geïnformeerd naar de mogelijkheden van de “hotel” bus naar Skiathos stad, we waren een kwartier te vroeg en het is dan natuurlijk niet mogelijk om op het schema voor maandag te kijken, die 15 minuten zorgen ervoor dat je ineens niet meer lezen kan. Wij gaan ons wel redden was onze mededeling en dat deden we dus vandaag. Na het ontbijt nog even zitten op balkon en dan naar de bushalte nr 22 hier beneden aan de weg. Er stonden al meer mensen (Engelsen waar het hotel vol mee zit) en zij vertelden ons dat zij altijd naar halte nr 0 gingen omdat je dan meteen bij de oude haven bent en de old town. Zo gezegd, zo gedaan, na een rit van een half uur in een bus die steeds voller werd, stapten we uit bij halte 0 en liepen meteen langs de haven op zoek naar een kopje koffie, die was er wel, op veel plaatsen natuurlijk, maar wij kwamen tenslotte bij fort Boürtzi terecht, omhoog en daar waar vroeger een fort/theater was kon je nu heerlijk zitten. Schitterend daar met mooie uitkijkjes naar de oude stad. Na de koffie hangen we echt de toerist uit en lopen door de smalle straatjes in de oude stad met natuurlijk een bezoek aan de souveniershops. Pietie koopt een heerlijk olijvenzeepje met kamille en natuurlijk een koelkastmagneet. Sioke koopt zelfs een leren riem, nee die kun je in Nederland nergens vinden😜 uiteindelijk nemen we heel veel trappen om de komen bij the church van Agios Nikolaos, boven aangekomen hebben we een schitterend uitzicht over de gehele stad, dit uitzicht was zeker de moeite waard na al die trappen. Na dit kerkbezoek lunchen we heerlijk aan de haven en zien diverse boten aan en af-meren. We lopen weer terug naar bushalte nr 0 en stappen in de bus, die weer enorm vol is. Bij hakte nr 22 is ons eindpunt en rusten we uit op onze kamer. Weer lekker dineren en op naar morgen!

1. Irene:
    12 juni 2023
    lekker genieten, en mooie foto's.
  2. Coby de Grip:
    13 juni 2023
    Leuk verhaal weer. Ik geniet op afstand mee.