Bergetappe Houthem, Houthem

14 september 2020 - Houthem-St. Gerlach, Nederland

Na het ontbijt, wat om 9 uur was, we konden kiezen uit 3 verschillende opties, continental, english en healthy breakfast, thee, koffie en sinaasappelsap en yoghurt kon je wel zelf pakken, alles corona proef dus.

Dan de fietsen opzoeken, die hadden we van te voren al betaald en gereserveerd, we hoorden al snel bij de receptie van anderen die een fiets hadden gehuurd dat je wel moest oppassen een fiets met een volle accu te kiezen. Nu dat kregen we, een volle accu, moet het wel een fiets zijn die verder in orde is, mijn fiets bleek een aanlopende rem te hebben en dat fietst heel erg zwaar, omruilen dus. Wij op weg, Sipke had een mooie route uitgezocht en die zat op zijn i phone in een houdertje op het stuur. Al snel bleek dat de fietsen de nodige controle buurten hadden gemist en vooral bergje op bleek dat een probleem, schakelde je terug dan werkte de fiets niet mee, stond je dus opeens stil.... en dat gebeurde vele malen, het schakelen ging niet echt soepel zogezegd. We hebben echt een mooie route gehad met vele mooie vergezichten en schitterende natuur. Het was wel echt een bergetappe, we bedwongen 20% stijging en daling.......

Het beoogde wielerrestaurant in Sibbe bleek helaas dicht, dan maar bij de Watermolen aan de Geul, vandaar gingen we nog een rondje.....

In totaal 42 km in de benen en dat merk je wel. Dus heerlijk een biertje op ons terras van het hotel en daarna even lekker onder de douche om vanavond weer heerlijk in het hotel te eten. Morgen willen we Duitsland met een bezoekje vereren.