Dagje waaien en rijden

23 september 2021 - Anjum, Nederland

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en dan ontbijten en rustig aan een krantje lezen etc. We besluiten vandaag zelf te gaan koken en doen daar even wat boodschappen voor. Na het raadplegen van de buienradar vertrekken we rond half een naar het natuurgebied Lauwersmeer, je kunt hier tenslotte niet zijn zonder dit natuurgebied te hebben bekeken. We vinden een leuke parkeerplaats en kijken aan het water, het waait behoorlijk en we zien witte koppen op het meer, hoe zou het dan bij de zee zijn? Dat valt mee, we zijn op de vissershaven en eten een broodje haring en zien dat de netten worden geboet, klaar voor de volgende garnalen vangst. Dan maken we een rondrit rondom het meer en doen dat via Zoutkamp en Dokkumer Zijlen. Bij deze laatste plaats stappen we nog even uit en kijken rond bij de sluis en lopen wat langs het water. Dan naar ons appartementje waar we wat drinken en Pietie gaat in bad liggen, simpel eten (wel erg lekker) en dan is onze laatste avond hier alweer aangebroken. Voor morgen moeten we nog wat verzinnen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade