Sprookjeskasteel

29 augustus 2022 - Burgen, Duitsland

Wij hadden gisteravond al besloten dat we vandaag naar kasteel Eltz zouden gaan dus na ontbijt nog even op balkon en dan vertrekken. Wij hadden al een route er naar toe uitgezocht maar ook de auto weet de weg. Een heel eind omhoog en dan is daar de parkeerplaats, eerst heb je een parkeerplaats voor auto’s van de mensen die lopend door het bos naar de burcht gaan maar na onze wandeling van gisteren kiezen wij daar nu niet voor. Er staat een keurige Duitse parkeerwachter waar wij een kaartje kopen, de man is vrolijk en wenst ons een hele fijne dag. In tegenstelling tot wat wij dachten staat de parkeerplaats al behoorlijk vol, eerst komen wij de parkeerplaats voor de pendelbussen tegen maar och wij lopen wel…..Het was een heel eind stijl naar beneden maar daar lag dan het kasteel te blaken in de zon. Echt een sprookje zo, we betalen de entree en waar we dachten dat we zelf het kasteel konden bezoeken was dat nu niet de bedoeling, nee we moesten met een rondleiding mee ( wel kiezen uit de Engelse of Duitse taal) en zelfs een mondkapje op, dat viel tegen want dat zijn we niet meer gewend. Bij de rondleiding verstonden we soms niet alles maar we zagen  wel veel, Pietie maakte foto’s maar dat mocht absoluut niet en dat werd duidelijk tegen mij gezegd, nu daar ging op dat moment zijn fooi. Ondertussen maakten ook anderen foto’s maar zij deden het stiekum. Na deze rondleIding weer terug en we nemen nu toch maar de pendelbus want het hele eind omhoog dat zag ik niet zitten. We gaan weer op weg naar een waterval bij kasteel Pyrmont maar kwamen eerst langs Mûnstermaifeld wat een historisch stadscentrum scheen te hebben, wij daar heen en op weg naar de kerk was er een café waar warempel onze buren van het avondeten zaten dus gezellig aangeschoven voor koffie met taart. Hierna de kerk bekeken en op weg naar de waterval, werkelijk erg mooi om daar even te kijken. Hierna maken we een rondrit en bij een café in Hatzenport aan de Moezel eten we een tosti en zittten heerlijk op ons balkon en drinken wat op het terras, het diner is weer heerlijk en morgen weer op weg naar huis.

1. Joanne:
    29 augustus 2022